Rusza wojewódzki etap konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, którego celem jest wyłonienie najciekawszego projektu zrealizowanego na Pomorzu Zachodnim i sfinansowanego ze środków funduszu sołeckiego. Zgłoszenia przyjmowane są do 22 lutego 2025 roku.
Organizatorem ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa” jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów z siedzibą w Koninie. Za jego przebieg na etapie wojewódzkim, na Pomorzu Zachodnim, odpowiada Urząd Marszałkowski.
Wojewódzki etap konkursu skierowany jest do sołectw z terenu województwa zachodniopomorskiego, które w latach 2010-2024 realizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.
Z każdej gminy może być zgłoszonych kilka projektów, przy czym jedno sołectwo może zgłosić jeden projekt. Oceniane będą m.in. wpływ projektu na poprawę warunków życia mieszkańców wsi, zaangażowanie mieszkańców w realizację projektu, jego wpływ na integrację społeczności lokalnej czy oryginalność i innowacyjność.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego do 22 lutego 2025 roku.
Szczegóły dostępne na stronie internetowej https://wrir.wzp.pl/aktualnosci/fundusz-solecki-najlepsza-inicjatywa-2025
Laureaci etapu wojewódzkiego otrzymają nagrody finansowe: I miejsce – 7 tys. zł, II miejsce 5 tys. zł., III miejsce 3 tys. zł. Laureat I miejsca będzie nominowany do etapu ogólnopolskiego konkursu prowadzonego przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami, stanowiącym załączniki do Regulaminu konkursu na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego,
ul. Piłsudskiego 40
70-421 Szczecin
z dopiskiem:
Wydział Rolnictwa i Rybactwa
Konkurs „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”
![](https://cedynia.pl/wp-content/uploads/2025/02/plakat_fundusz_solecki_a4.jpg)